dr. Jože Magdič: Psihološka interpretacija Mitrasovega kulta
Vabimo Vas na Ciklus predavanj Staroverstvo – pogledi iz 21. stoletja
27. marec 2018 ob 19. uri na Grad Kromberk
dr. Jože Magdič: Psihološka interpretacija Mitrasovega kulta
Dr. Jože Magdič je zdravnik, nevropsihiater in jungovski psihoanalitik na Inštitutu Carla Gustava Junga v Zürichu. Raziskuje sanje, zgodovino razvoja človeške duševnosti in antično božanstvo Mitrasa. V Sloveniji je največ mitrejev – hramov čaščenja boga Mitrasa – na Ptuju.
Mitras izvira iz arijske pradavnine na iranskih planotah. Tam je Mitras bil poosebljanje prijateljstva, nočno, materinsko, mesečevo božanstvo, osvoboditelj žensk, zaščitnik govedi. S prodorom iranskih vojakov v Mezopotamijo, so se le-ti znašli v matriarhatu agrikulture. Mitras se je iz iranskega pastirja prelevil v partnerja ženski ; iz večnega mladeniča je postal umirjen poljedelec, partner ženski. Poročen je bil z Anahito, boginjo plodnosti. Pri iranskih božanstvih je šlo za nedoločen spol, ki je bil ugotovljen tudi pri Mitri. Mitras je bil torej dvospolno božanstvo, v poznobabilonskem obdobju je bil prikazan kot androgino božanstvo, in sicer na moški strani kača s soncem, na ženski strani pa kača z mesecem.
V Italijo so ga prinesli pirati in vojaki. V drugem stoletju po Kristusu je prispel do rimskega cesarskega dvora, kjer je bil bog sonca, pobožen, nepremagljiv, večen, personifikacija cesarja. V četrtem stoletju ga je izpodrinilo krščanstvo. Najbolj znana mitraistična simbolika je žrtvovanje bika.
OBVESTILO: Muzejska zbirka Kolodvor bo ta petek zaprta
Muzejski torkov večer v spomin na Iga Grudna
Muzejski torkov večer: Lilijana Stepančič o tržaških galerijah Škorpijon in TK
Muzejski torkov večer: Pogovor s tržaškim zgodovinarjem in glasbenikom Pierom Purichem
Obvestilo: Spremenjen urnik za Kolodvor 5. novembra
MZ Kolodvor bo ta četrtek zaprta
Muzejski torkov večer z odprtjem razstave o Mascheriniju
Počitniška muzejska delavnica z glino
Odprtje konference in razstave Černigoj s sopotniki in učenci