
Petkove zgodbe iz konservatorsko-restavratorskih delavnic
Prerezana slika Duo Rafaela Nemca
Sliko Duo, 1982, akril na platno, 90 x 90 cm, slikarja Rafaela Nemca smo v Goriški muzej prejeli močno poškodovano. Kot posledica vandalizma je imela 57 cm dolgo vertikalno vreznino, najverjetneje povzročeno z nožem. Problematika slike je odprla mnogo dilem kakšne postopke uporabiti, da bi z njimi v umetnino čim manj posegali ter sočasno dosegli primeren rezultat.
Prerezana slika (foto: P. P. Šuligoj).
Ker je bila slika prilepljena na podokvir, se za postopek podlepljanja nismo odločili, saj bi s snemanjem slike s podokvira najverjetneje sprožili vrsto novih težav in bi posegli v samo stabilnost slike. Izvedli bi ga le v primeru, če ostali posegi ne bi zadoščali. Barvna plast je bila v dobrem stanju, tudi na robu vreznine je bila stabilna in ni odpadala. Rez je bil dokaj oster, ponekod stopničast. Zaradi nateznih sil je bil manjkajoči prostor pri vreznini različno širok. Prišlo je tudi do rahlega vertikalnega zamika. Platno se je na skrajnem zgornjem in skrajno spodnjem delu vreznine rahlo nagubalo, zato je bilo potrebno ravnanje.
Za vstavljanje v vreznino se je pripravilo več vzorcev različnih tkanin, ki se jih je predhodno zasitilo s podlogo. Izbrali smo tanko, vendar gosto tkano bombažno platno in ga premazali s podlogo na osnovi poliakrilnega veziva. Vreznino se je, kjer je bilo mogoče, predhodno točkovno prilepilo s Plextolom B 500, z enakim lepilom se je prilepilo tudi vstavljeno platno.
Vstavljanje platna (foto: P. P. Šuligoj).
Poškodbo se je najprej z zadnje in nato še s prednje strani zakitalo s poliakrilnim kitom. V nadaljevanju jo je je bilo potrebno s hrbtne strani tudi ojačiti. Najprej se je preizkusilo trakove bombažnega platna različnih debelin in gostote tkanja ter netkano platno. Že po nanosu Beva filma so postali preveč togi in neustrezni za izdelavo ojačitve. Preizkusili smo tudi šivanje z lepilnimi nitmi, ki se jih je pripravilo z namakanjem v Plextol B500, nalepilo na poškodbo ter obtežilo. Ko se je saniralo približno 5 cm poškodbe, pa se je opazilo odtis lepilnih niti na licu slike. Niti se je odstranilo in poizkušalo najti ustreznejšo rešitev. Za primerno se je izkazala ojačitev z mrežico in lepilom Plextol B500.
Ojačitev z mrežico (foto: P. P. Šuligoj).
Po pritrditvi armatura ni bila vidna na licu slike. Retuša je bila izvedena z akvarelnimi barvami in lakirana.
Podlaganje retuše (foto: P. P. Šuligoj).
Slika je bila razstavljena na razstavi ob 100. obletnici rojstva akademskega slikarja, restavratorja in pedagoga Rafaela Nemca na gradu Kromberk.
Rafael Nemec, Duo, akril na platno, 90 x 90 cm, slika po konserviranju- restavriranju (foto: K. Brešan).
Polona Paglovec Šuligoj
Višja konservatorka-restavratorka
Sodelavec: mag. Ana Sirk Fakuč
Bitka pri Frigidu v poročilih antičnih avtorjev na muzejskem večeru
Muzejski torkov večer: Nova številka revije Na fronti
Umetnost onkraj vidnega odslej vsem dostopna v Kromberku
Taktilna galerija odpira vrata v svet umetnosti onkraj vidnega
Muzejski torkov večer v Ajdovščini: Rimska družba - ženske, moški, spol
Muzejski torkov večer o arheoloških raziskavah prvič v Ajdovščini
Muzejski torkov večer: Zgodbe izza žice mirenskega pokopališča
Slovenski kulturni praznik v Goriškem muzeju
Muzejski torkov večer: Dostopna umetnost
Muzejski torkov večer: Vloga Bohinjske železnice pri preboju pri Kobaridu