Kontakt

Kusterlephoto

Vodeni ogledi v slovenščini po razstavi Kusterle, Compendium

Objavljeno 13 okt 2022

V Palači Attems Petzenstein Pokrajinskih muzejev v Gorici je do 13. novembra 2022 na ogled prva antološka razstava, posvečena opusu Roberta Kusterleta, naslovljena Kusterle, Compendium.

Ogledati si jo je mogoče od torka do nedelje med 10. in 18. uro, 13., 17. in 20. oktobra ob 18. uri pa bodo na voljo tudi brezplačni vodeni ogledi v slovenščini!

Kronološko urejena razstava se začenja s fotografijami iz začetka 80. let prejšnjega stoletja. Na njih že kalijo motivi in tematike, ki bodo postali značilni za Kusterletovo poetiko: človeško telo, njegova simbioza z naravo, minljivost. V polnosti jih bo razvil v analognih fotografijah iz 90. let, a predno je dozorela ta pot se je Kusterle preizkusil tudi na drugih izraznih področjih, v slikarstvu in kiparstvu, z inštalacijami in kasneje tudi s krajšimi video posnetki.

Robert Kusterle

Roberto Kusterle (Gorica, 1948) je umetnik samouk, ki od 70. let 20. stoletja deluje na področju vizualne umetnosti. Čeprav se je v svojih začetkih posvečal predvsem slikarstvu in instalaciji, se je leta 1988 začelo razvijati njegovo zanimanje za fotografijo, ki je do danes postala njegov najbolj priljubljen način izražanja. Novost v tehničnem smislu je vnesla uporaba digitalnih tehnik in grafična obdelava fotografij, ki mu je odprla neslutene možnosti izražanja.

Analogni cikli – Riti del corpo/Obredi telesa, Anakronos/Anahronos, Una mutazione silente/Tiho brstenje – so nastali na podlagi intezivnega eksperimentiranja z razvijanjem v temnici, z izbiro potrebnih materialov in skrupolozne mise-en-scène. Prehod na digitalno fotografijo je omogočil Kusterletu tiskanje fotografij v večjih formatih in ustvarjanje vedno novih ciklov: I segni della metembiosi/Znamenja metembioze, Abissi e basse maree/Morske globine in oseke, Morus nigra, Zooxylos, Corpus ligneum, Echo, Cartacei/Papirji, Il tempo delle cose/Čas predmetov. Kusterletove fotografije odlikuje močan čustveni (in tudi čutni) naboj, uravnovešena kompozicija in pazljiva svetlobna režija, kjer se nianse sive barve obogatijo s komaj zaznavnimi pestrimi toni.