Danilo Jejčič: RETROSPEKTIVNA RAZSTAVA FOTOGRAFIJ
Avgust Černigoj s sopotniki in učenci
Bidermajerska dnevna soba grofov Coronini
Retrospektivna fotografska razstava Gorana Antleja »Inkognito«
Lokalne gline in dediščina. Posočje–Kras
V Goriškem muzeju predstavljamo retrospektivni izbor fotografskega opusa Danila Jejčiča, ki se mu je umetnik intenzivno posvečal zadnja tri desetletja. V katalogu, ki spremlja razstavo, ga je izčrpno predstavila kustosinja Nataša Kovšca.
Danilo Jejčič, akademski slikar, grafik in fotograf, sodi med tiste primorske ustvarjalce, ki so pomembno zaznamovali slovenski likovni prostor zadnje tretjine 20. stoletja. Na svoji več kot petdesetletni ustvarjalni poti se je uveljavil predvsem kot odličen grafik z izrazito samosvojim likovnim izrazom, osnovanim na racionalnem geometrijskem slogu. Poznamo pa ga tudi kot ustvarjalca, ki se je izražal v drugih likovnih žanrih: slikarstvu, kiparskem snovanju objektov – komponibilov in fotografiji, s katero se intenzivno ukvarja od sredine devetdesetih let 20. stoletja.
Prve eksperimente je pravzaprav ustvarjal zgolj s fotografijami zmečkane pločevine, ki jih je barvno in tonsko preoblikoval. Leta 2002 pa jih je začel tudi dejansko kombinirati z geometrijskimi oblikami, ki jih poznamo z njegovih grafičnih del. Fotografije so pravzaprav postale osnovna ploskev njegovih grafik, na katero je apliciral bodisi geometrijske like in telesa bodisi fragmente fotografskih posnetkov – a vselej podobe pravilnih geometrijskih form. S takšno strukturo likovnih podob je namreč ustvaril popolno ravnovesje med slikovitimi površinami odpadnih predmetov in eksaktnimi geometrijskimi oblikami.
Tematika Jejčičevih fotografskih del je seveda raznolika. Kljub temu pa iz ciklov lahko izluščimo rdečo nit, ki jo prepoznamo kot poetiko minevanja: bodisi delov dneva bodisi časa nasploh. Podobe zapuščenih stavb, propadajočih bivališč, razpadajočih sten, dotrajanih kovinskih materialov, odsluženih tehnoloških izdelkov, strganih plakatov in prašnih izložb so namreč zdaleč najpogostejši motivi njegovih fotografij. Pritegnejo pa ga tudi podobe, kjer se minljivost in bivanje prepletata: najpogosteje v podobi rastlinja, ki prerašča razpokane zidove.
Očitno je torej, da Jejčič s ponavljajočimi se motivi izraža svoja intimna razmišljanja o človekovi eksistenci in krhkosti našega bivanja, ki jih je strnil v besedno zvezo melanholija minevanja.
V Jejčičevih fotografskih ciklih sicer zasledimo različne pristope, od »čiste« fotografije do fotomontaž, ki temeljijo na postopku dekonstrukcije podob in ustvarjanju novega vizualnega reda: poudariti je namreč treba, da so manipulativne fotografske tehnike danes ponovno zelo aktualne, saj odlično ponazarjajo sodobni čas, ki je prenatrpan z raznolikimi vizualnimi podobami. A nekaj je gotovo, Jejčič je – ne glede na fotografski pristop – s svojim konciznim slogom, estetsko dovršenostjo in originalnostjo idej v zadnjih dveh desetletjih pomembno obogatil slovensko fotografsko produkcijo.
Lokacija: Grad Kromberk
Od:
26 mar 2021
Do:
10 jun 2021
kustosinji razstave: Katarina Brešan in Nataša Kovšca